Please Jaga Diri

Dunia sekarang memang dah tak selamat kan ?

even dekat kampung yang aman damai lagi tercinta lah sangat ni pun banyak kes -.-

haiyakk....p la buat keja lain woih..mesin rumput ka..cat tiang letrik kaa...

orang orang tua dengan suri rumah jugak jadi mangsa :'( sobs sobs

alkesahnyaaa dekat perkampungan gua banyak kes rompakan..

bukan sekali..bukan dua kali tapi banyak kali.....dulu dia target umah tepi jalan..senang nak lari kan..

tok aku pun kena...tengah menyapu halaman dia buat buat tanya jalan pastu terus ragut rantai leher..

nasib baik tak cedera! lepas tu selang dua tiga bijik rumah ja..sedara aku jugak..dia buat buat tanya rumah orang pastu cakap taktau nak tutup pintu dia tolak masuk letak parang dekat ..nasib cedera sikit ja..barang kemas memang habis laaa..

baru baru ni dalam kampung pulak..siap pakai kopiah lagi...macik tu kena ragut depan rumah...hishhh dapat dekat aku sunat 10kali! macam berani :D

so kesimpulan yang dapat disimpulkan....peragut tak berwawasan ni ada taktik tersendiri..

1.Diorangz meragut time tengah hari waktu orang laki semua pergi kerja..tinggal la acik acik yang lemah.

2.Sebelum meragut diorangz akan buat buat tanya jalan

3.Sebelum meragut diorang akan buat buat tanya "abang ada rumah tak?" "pakcik ada rumah tak?" diorangz main sebut je sebab nak check sapa ada dalam rumah.Nasib diorangz baik,cakap takda..haaaaa merompak terus la..

4.Datang buat buat banci ..siap bawak kertas lengkap tanya berapa orang tinggal,berapa laki berapa perempuan,siapa bekerja siapa yang tak bekerja....

BIJAK KAN ??


Allah....selamatkan lah keluarga kami dari segala malapetaka dan juga bencana...selamatkan juga semuanya...tolong semuanya



till then
xoxo
hanis = berani 

13 comments:

  1. Uikkkk.....wife kawe suri rumah....seram plak jika membaca hal2 mcm ni.....

    ReplyDelete
  2. sama la bro..tinggal emak sorg2 dekat umah nih lagi risauuu..huks moga dilindungi

    ReplyDelete
  3. setuju sangat tu, sekarang ni dok dalam rumah pun kena kunci pintu semua.. harus beringat sebelum kena..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rumah sendiri pun tak selamat T__T dunia sekarang serammmm

      Delete
  4. macam2 cerita tak sedap skang ni.... minta Allah lindungi kita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup...mintak2 semua dilindungi :)

      Delete
  5. Moga x jadi lagi perkara2 macam tu...amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nauzubillah..mintak simpang..aminn

      Delete
  6. cara snng nak dpt duittt..aish..moga trima balasan cpt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itula pasal...byk lg keja lain boleh buat --' geram!

      Delete
  7. sbb tu lau dikton tinggal sorg kat umah, lau ade org dtg, dok dediam xbkk pintu walaupun org luar dgr kite ngah tgk tv.. hahaha

    ReplyDelete
  8. Risau kan... sebab tu la kena pastikan pintu/pagar sentiasa berkunci dan jarakkan diri..
    Risau kalau yg ada senjata tu la

    ReplyDelete
  9. takutnya
    yelah orang2 tua kat rumah sorang2
    peragut mana ada perasaan
    sebab tu kalau orang kampung ke org awam ke kalau dapat tangkap peragut diaorang belasah cukup2

    ReplyDelete

sapa rasa dia CANTEK komen la sini ^__^