tuhan masih beri peluang :')

pernah tak rasa terbaring tengah jalan raya ,orang ramai keliling tengok kita..
macam2 expression muka ada..muka kesian,muka pelik,muka nak tahu kita anak sapa..

aku pernah :')
buka ja mata penuh orang keliling tengok aku..
masa tu jugak otak aku sempat lagi bedoa..jangan la excident,ni mimpi ni mimpi...
tapi takkkk..ni bukan mimpi..aku betul2 excident :'( malu takot semua ada..huhu
sakit?aku tak rasa apa pun time tu..tapi kenapa dalam ramai2 tu sorang pun tak angkat aku ke tepi ?
ada yang lindung aku dengan surat khabar,panas terik weyh..melecur tapak kaki kena jalan tar panas T_T

aku excident dekat jugak lah dengan rumah,then nampak kawan aku dekat seberang jalan nangis2 datang.
kenapa nanges,aku okay..lepas tu dengar orang cakap dekat kawan aku,jangan sentuh kaki dia..aku pelik..
baru perasan,ada tulang terkeluar dekat paha aku...tuhan ja yang tau perasaan aku that time =,='
patut lah takda orang berani sentuh aku :'( patut lahhh...

dalam ambulance aku ok lagi,even medic letak apa tah kat leher tu,tapi serius aku tak rasa sakit..
siap bagi phone dekat kawan suruh call family..sampai la dekat hospital..dalam wad emergency aku dengar nurse n doc cakap kaki aku terok,ni hospital baru,takda doc pakar..=,=' kenapa semua macam serius..aku okay!!!sampai la attandance dua tiga orang datang cakap nak pindah hospital,so kena tukar katil..
time diorang angkat aku,tuhan ja yang tahu betapa sakitnya tulang yang terkeluar tu cucuk isi T__T
meraung macam erghh paham2 lah..emak aku pun tak sanggup dengar aku jerit..agak lama la situasi tu..
sampai la ada sorang pakcik tu cakap,adik kena tolong diri adik sendiri...kaki 1 lagi tolong kaki yang patah ni..lastly berjaya jugak naik ambulance :')

dah sampai hospital,dah ramai sedara mara kawan2 tunggu,pakcik siap marah2 attandance angkat kepala aku kasar2..pelik pulak sebab aku tak sakit..tengok2 balik bantal penuh darah..ouh..kepala kena jahit rupanya..
patut lah semua orang ingat aku critical darah penuh dekat jalan...
dah x-ray semua,confirm kaki aku kena masukkan besi T_T

nama pun hospital kerajaan kan,nak tunggu turn operation seminggu..seminggu jugak la aku meraung tiap kali nurse nak tukar cadar,sakit nyaa bila tulang yang tajam cucuk isi peha T____T nanges lagikkk
sepanjang seminggu tu abah paling nampak tension,yelaa..selalu kalau masukkan besi kaki mesti akan jadi pendek sebelah,jalan pun mesti paham2 lah kan...mesti dia frust sebab aku anak pompuan..sapa la yang nak nanti ... :'( macik2 yang datang cakap..muka comei2 nanti orang tengok2 jalan capik... T__T aku senyum..
please lah semua,aku yang sakit,aku yang tanggung derita..tolong jangan cakap something yang boleh buat kan orang tu lagi down :'( menangis aku malam2 sorang2..

sampai turn aku operation,tunggu nurse panggil nama macam tunggu hukuman mati...
tu lah masa nya nak tau aku boleh jalan normal or capik..genggam tangan emak kuat2..menggigil..
alhamdulilah,habis operation aku dah tak sakit macam sebelum operation.nak tukar cadar banyak2 kali pun tak paaaaa...harhar gelak jahat :D lepas physioteraphy baru boleh balik doctor cakap..

sebulan aku dudok atas kerusi roda..berapa minggu ja aku guna dua tongkat,berapa minggu ja aku guna satu tongkat..sekejap sangat aku buang tongkat,jalan dengan kaki sendiri..family semua hepi+terkejut sebab aku kuat :)) *tuhan ja yang tau aku menanges malam2 tahan sakit...:'(

bila dah jadi macam ni otak kita tak boleh nak befikir waras,pernah salah kan tuhan..
kenapa aku..kenapa aku ? tapi bila tengok katil depan sebelah kiri kanan,semua tengah tunggu turn nak potong kaki...aku patut besyukur aku cuma masukkan besi...T__T ya Allah....

kenapa perlu ingat semua ni even dah 3 tahun jadi...sebab kaki aku still sakit sampai sekarang,aku tak boleh lari,aku tak boleh naik tangga laju2..aku trauma naik motor..tapi aku tetap rasa besyukur sebab aku boleh rasa sakit,orang yang dah takda kaki apa yang diorang bole rasa ? nothing :'(


#family emak kakak cakap,ada sebab tuhan nak bagi kita musibah..mungkin sebab kita lupa dia,mungkin kita terlalai dengan dunia,dia nak kita ingat dia..minta tolong dia...Tuhan suka orang yang meminta2 pada-NYA :)) 
#alhamdulilah boleh makan feveret food spaghetti :D 
aku still failed nak belakon bab makan ^_^v 
okay lapar balik =,='


55 comments:

  1. ngeri baca part paha tu..huhu..

    btl tu anis, Allah bg kite peluang.. :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, at least awak dah selamat walaupun ada besi di kaki awak... Kiranya, hantaran kahwin nanti boleh dapat diskaun la yer... :)

    ReplyDelete
  3. Mizz Tina : yang merasa ni lagi ngeri..hikhik :D

    ReplyDelete
  4. Izni Hafiz : alhamdulilah..haipp hantaran kawen kena mahal la..besi tuh mahal okay..haha

    ReplyDelete
  5. kite pun mcm terasa sakit je kaki ni bile baca. Alhamdullillah Tuhan masih bagi peluang. jaga diri baik2 ye anis..

    ReplyDelete
  6. rupanya... ngeri baca citer anis. lebih-lebih lagi citer pasal peha. terasa kengiluannya. Adus!

    ReplyDelete
  7. Cik Nana : u too cik nana,jaga diri baik2 yea..don drink n drive..haha joking :D

    ReplyDelete
  8. Fizanolie : aahh..yg merasa ni lagi ngilu kak :D hihi

    ReplyDelete
  9. aduhh lemah tangan bace kot.. camne leh eksiden xcite kee.. cite la cite laa..ee tp tangan longlai g ni nk menaep..adehh...

    ReplyDelete
  10. serammmnye baca entri anis nih..pape pon, please please careful masa kat jalanraya, even naik motor ker kereta ker..syukur anis tak pape, still bole pakai heels n wedges dengan jayanya! u are strong girl!

    ReplyDelete
  11. chika : nak cita mcm panjang sgt pulak..huhu
    #kesahnya di langgar time dekat traffic light,org tu dah merah still tekan minyak..pastu langgar anis yg dah hijau nihhh :')

    ReplyDelete
  12. Asma : akak...patutnya xbole pakai heel wedges bagai,malam2 sebelum tido urut2 kaki sbb sakit..hukhuk nak cantik kena sakit,yea dak..hihi

    ReplyDelete
  13. kt serupa tp yui sbb terseliuh aje..itu aje dah buatkan operation dan masuk plat besi pada buku lali.

    ReplyDelete
  14. Sampai begitu sekali dugaan yg kak anis lalui..anyway sedap spaghetti tu..tak ajak pun..hihi.

    ReplyDelete
  15. nuyui : yeke...geng plat besi ah ni..huhu

    ReplyDelete
  16. afiq : ini sket ja ujian tuhan bagi fiq,org lain lagi terok :) jemput makan..hikhik

    ReplyDelete
  17. sama la kita...peha i ada besi 7 inci!

    ReplyDelete
  18. Ya Allah, ngeri i baca. u're so strong dear. keep it up. I penah jugak excident. tp tak seteruk you. fobia tu ttp ada.

    ReplyDelete
  19. Allah masih bagi peluang untuk terus jadi khalifah atas muka bumi ni kan.. =)

    ReplyDelete
  20. huu kite pun rasa ngeri bila baca entry ni.. mintak dijauhkan.. tp syukur sbb anis dah makin ok sekarang. kena jaga diri leklok tau! jgn lasak2 sgt! :)

    ReplyDelete
  21. lelakisemalam : really?okay kita geng!

    ReplyDelete
  22. Rara : dugaan tu la bagi kita jadi kuat :)

    ReplyDelete
  23. HaniAsyira : yup,that soo true :)

    ReplyDelete
  24. Evagurl : orite dear..u too take care :)

    ReplyDelete
  25. sesuatu yg terjadi pasti ada hikmahnya.. syukur dgn setiap ujian yang Allah berikan.. insyaAllah kita akan jadi lebih bersyukur..

    ReplyDelete
  26. ngerinya... lepas ni mai kena bawak moto hati2 la... awak pun , hati2 ye, semoga dilindungi Allah sentiasa :)

    ReplyDelete
  27. adeh....ngeri dan rasa sakit plak kaki tetiba....nasib tuhan bagi peluang lagi sekali untuk anis....syukur semuanya dah ok walaupun anis still rasa sakit2...take good care of yourself anis...

    ReplyDelete
  28. Zana Adieyza : syukur alhamdulilah :)

    ReplyDelete
  29. CikMai : thanks dear,u too take care okay ^_^

    ReplyDelete
  30. O'gosh :ye kak,still sakit tapi alah bisa tegal biasa kan :) thanks akak,take care too ^_^

    ReplyDelete
  31. tulah sebab nape zaty tak brani naik moto..hihi..tp dear, u strong girl! bende mcm ni lah sbnrnye buatkan kite lebih bersyukur dgn ape yg kite ade :)

    ReplyDelete
  32. comeliness_zaty : yup,naik moto sgt bahaya,nyawa dihujung tanduk ja..huuu take care tauu ^_^

    ReplyDelete
  33. ya Allah teruknye wani eksident.. e'in bace pun terase ngilu..

    ReplyDelete
  34. ya allah..ngerinya.alhamdulillah masih diberi peluang bernafas di muka bumi ini..

    ReplyDelete
  35. E'in : ada org lagi terok ein,syukur alhamdulilah anis selamat :')

    ReplyDelete
  36. MizzErma : syukur alhamdulilah :')

    ReplyDelete
  37. alamakk. ngeri nye baca entry awak ni. huhu. Alhamdulillah Allah beri peluang pada awak.

    :)

    ReplyDelete
  38. wahida : x cukup ngeri lagi tu :D alhamdulilah :))

    ReplyDelete
  39. saya dapat rasa sakit tu sebab saya juga sakit. sakit lutut sebab penah terkehel masa main futsal. sedih.

    ReplyDelete
  40. ngeri pulak bace, sb baru mgu lps sy jatuh terkena batu, then muka berdarah. even sikit, tp darah byk gk kuar kt muke ni..hurmm, skg dok risau muke berparut. huhu


    jemput singgah k Yana Collections
    http://sakuraitubunga.blogspot.com/

    :D

    ReplyDelete
  41. dugaan msg2..tp kalau eksident mmg fobia.

    ReplyDelete
  42. Lyaa : ngeri sikit ja :D

    ReplyDelete
  43. Cik Jannah : kalo lutut yg cedera mmg lambat la nak sembuh kan..paham :)

    ReplyDelete
  44. Lyana : muka parut kena pandai cari ubat yg bekesan la pastu sabar tggu kesan :)

    ReplyDelete
  45. zoey : aah...jgn men2 la ngn excident ni,fobia terok :)

    ReplyDelete
  46. rasa ngilu plak baca entry ni..moga2 cpt eloknya..

    jom baca entry sya dan tingglkn komen...
    http://chot91.blogspot.com/2012/09/graduation-day.html

    ReplyDelete
  47. ANISWANY..seramm nya baca.. dapat rasa apa yang anis rasa.. sedihnyaa ..WAAA!! jadi cam ak yang kena!! T__T


    Alhamdulillah ANIS SIHAT siap leh lahap spageti tu lagi hehe^^ <3 hav a nice day Anis..maniss

    ReplyDelete
  48. ya allah, rasa nak menitis baca entry awk, mungkin saya baca sambil berimaginasi. sedihnyaa. alhamdulillah allah masih bg peluang dkt awak. tiba tiba mcm sy yg smpurna ni tak bersyukur , astgfirullahalazim :(

    ReplyDelete
  49. chot : thank you,take care too :)

    ReplyDelete
  50. erra : wahhh feel sgt baca entry nih :D u take care tau dear yg cantik :)

    ReplyDelete
  51. ezan idma :sangat feel lah ni sampai dapat rasa kan :D thank you dear ^_^ take care tauu :)

    ReplyDelete
  52. ohh myyy. cuak gila baca entry ni. :(

    ReplyDelete
  53. ainraus : hihi...saja bg dramatik sket :D

    ReplyDelete
  54. Boleh buang tak besi tu

    ReplyDelete

sapa rasa dia CANTEK komen la sini ^__^