sambungan my E-day :))

sambungan entry lepas....panjang cerita nyaaa >.< *peluk tubuh geleng2 kepala

baru ja jadik cik tunang,dah kena tinggal lama...hukhuk giler tak sedey..
xpala,carik duit banyak2 pastu balik belanja kita shopinggg.. $_____$

actually,aku buat semua last minit..sangat2 last minit
kami plan tapi date tak boleh nak pilih sebab macam2 halangan,nak tengok cuti Jeno offshore dulu laaa,ayah Jeno plak takot tak cuti still kat Indon..haaa acanoooo...

then benda first yang boleh di cari dulu adalahhhhh...

MINI PELAMIN :) 
ini pakej mini pelamin yang aku ambik,seriusly BUKAN aku buat yea..hikhik
ramai yang tersalah paham kan cakap aku buat sendiri,no no no....
tahu lah anda semua,aku bukan seorang yang kreatip >.< 
untuk ini,awal jugak lah aku booking,jauh ke Kedah aku pegi..
tapiiiii....frust lah sikit sebab tak macam aku tengok dalam gambar....huuuu
lepas tu ramai puji cantik,then dalam gambar nampak colourfull
aku pun happy lah balik :)) 

gambar ni la yang aku jatuh cinta tegolek-golek sampai termimpi >.<
design cun melampau,colour pun peacefull sangattt..tapi nak ambik hijau mcm pelik plak 
so aku pun amek design ni n tukar colour blue pink 
ini pakej mini pelamin yang termurah aku jumpa RM350 
dekat Penang RM500 paling murah...itu pun biasa-biasa sajaaaaaa

DRESS TUNANG :)
dress ni pun sangat last minit..
aku just nak mini kurung kosong,then ada batu2 or bunga2 sikit
tapi tak jumpa,pastu ada la ternampak dekat butik online ni
sewa RM350,sewa tuuu...cancel cancel.....
aku nak cantik,tapi aku tak mo membazir >.< 
one day,tertengok kawan FB punya album kawen terbekenannnnn..
aku cari2 FB akak tu,haaaa rumah dia depan opis aku je
lepas tu frusttt..sebab baju dia cun2 tapi colour tak colourfull macam aku nak
tiba-tiba kannn..wahh tetiba gittew...
baju ni terselit celah2 baju pengantin...aku try memang betul2 size aku ^_^
date dah dekat,confirm terus baju tu..haaaa
then aku cakap tak mo tudung yang keras2 kat depan macam org slalu pakai tu
dia cakap okay,akak buat shawl panjang mcm IRMA HASMIE tunang tu..
tudiaaaa....macam nak lompat bintang :D 

MAKE-UP :)
*source from FB makeup artis

yang makeup awal-awal aku dah book dekat MUA nih...
dia makeup cantikkk,tahan sampai petang,then soft jaaa...
kami try makeup dinner dulu,then terjatuh hati dengan hasil tangan dia :)
murahhhh tapi cantikkkk..rumah pun dekat ja ngn umah aku :D 
susah nak cari yang murah sekarang,makeup dinner pun dah RM60/80
cer bayangkan makeup tunang..
kan aku dah cakap,aku nak cantik tapi tak mo membazir :))

MUA for the day :)
kulit dia ya Allah...flawless gilaaaa..jeles aku >.<
nak jadi MUA,diri sendiri mesti lah cantik kan :D 
makeup aku aritu,ramai tegur gelap,maybe sebab shading..
aku sendiri yang request nak makeup tebal,haa amek kauuu
lepas ni nak request makeup soft2 jaaa :) 

HENNA :)
ini pun lagi panjang cerita..hewhewhew
kan akak aku pun memang pelukis inai dekat tangan
tapi inai nya telupa beli......kedai pulak tutup abesss
penat kami pusing satu penang,haihhhh
lepas tu tepandang satu kedai INDIA,
cuba nasib nak suruh dia lukis...satu tangan RM15 
hahh,elok sangat lahhhh....sebab dekat orang2 yang aku tau,
sebelah tangan RM30...dua tak ke mahal tuuuu....
lagipun tahan sekejap ja...kecuali la kau x mandi kannn =,='

KASUT :)
ada orang gila kasut CALAMAN ?
tapi nak order tak penah dapat kan...asyik SOLD OUT je T__T
nihh satu hari sebelum raya aku shoping dekat GURNEY dengan Jeno :)
tekejut kalah beruk2 kat hutan...banyakkk tapi yang ni paling bekenan
wat muka comel mata kelip-kelip dekat Jeno
maka....dapat lah wedges tinggi kalah tiang letrik nihhh ^___^ hikhik

PHOTOGRAPHER :)
kawan baik aku AMMAR ZULKIFLI :)
aku selesa dengan orang yang aku dah kenal baik...
nak posing pun x kekok..kena marah pun xda hal..hewhew
susah nak cari photographer bila semua nak balik kampung T_T
last minit tak jadi balik kampung..haaaaaa legaaaaa
eh,aku xda outdoor macam kakak aku >.<
sebab aku ada pelamin,boleh pose dekat situ...
lepas tu hujannnn T______T 
musnah impian nak shoot bawah Jambatan Penang >.<
its okay...nanti kawen aku buattttt !!


Panjang eh ? xpelaaaa..bukan selalu aku nak update panjang cenggini..hukhuk 

if ada orang yang cakap,eh tunang je punnn..over la dia nihh...
tunang je punnn,baju pelamin bagai.....
tunang je punn...excited lebih...
:)) its okay.....orang cuma tahu nak judge judge and judge
tapi bagi aku.....its hard to get this :)bila aku dah dapat chance ni,guna la sebaiknyaa
susah payah aku,jatuh bangun aku ada orang tahu ? tak....tak tahuu :)) 

peace :)

yang benar ,
anis yang tak sabar nak tawen :D 




47 comments:

  1. CONGRATEZ SIS , LOVE YOUR PINK SHOES ! HEHE

    ReplyDelete
  2. alololo...comeinyewww... ruginya den...;p

    cpt sket kawen..haha

    ReplyDelete
  3. tak ada lah panjang pun. last mnt 2 kdg2 buat kte lagi produktif, ho yeah~
    congrats again ;)

    ReplyDelete
  4. congratss sis...!!.. cantek nyer pelamin..

    ReplyDelete
  5. takpe kak. org memang suka ckp mcm2. belum dorang yg tunang. huhu. great la kak persiapan walau kakak kata jimat habis :)

    ReplyDelete
  6. Ai Noraida : me love too..hihi thank you dear :)

    ReplyDelete
  7. zul : ececey....rugi plak :D yea2 nak cepat2 kan la nii :D

    ReplyDelete
  8. zeri safeera : heee kdg2 keja last minit ni bg tension je lebih..hihi

    ReplyDelete
  9. Dea Aremat : thank youuu ^_^

    ReplyDelete
  10. iyka : mulut org xleh tutup..huuu thank you dear ^_^

    ReplyDelete
  11. cantiknye sis !! especially the mini pelamin !! congrats !!

    ReplyDelete
  12. Heeeee
    kite suka kasutttt tu

    ReplyDelete
  13. Liza Razak : hikss thank you ^_^

    ReplyDelete
  14. Lyaa : kita pun sukaaaaaa ^__^heeee

    ReplyDelete
  15. sabar,sabar.. dugaan org bertunang.. =)

    ReplyDelete
  16. Pondok Usang :) sedang bersabar..

    ReplyDelete
  17. phewittt gojes, gojes, gojes. cantekk dear ! anis, kasut calaman sangat tau. cantekkk..

    ReplyDelete
  18. cntikla mini tu...cute je tgk..

    ReplyDelete
  19. cik nana : kannn..calaman sangat..haha thank you dear :)

    ReplyDelete
  20. nuyui : dalam gambo cantik,depan2 kureng...huuuu

    ReplyDelete
  21. tahniah2...cpt ler kawen..hehe

    ReplyDelete
  22. piko : thank you :) insyallah akan di cepat2 kan :D

    ReplyDelete
  23. tahniah..muga cepat2 ke jinjang pelamin

    ReplyDelete
  24. nk tiru mini pelamin tu voley?? hehehe

    ReplyDelete
  25. cantik gila. semuanya pun. tu je ain boleh cakap. huhuhu.

    anyway. tunang anis pelaut jugak kahhh?

    ReplyDelete
  26. tahniah2...berbaloi2 dgn harga mcm tu...cantik bj tu, da mcm baju kawen pn ada hah...

    ReplyDelete
  27. MamaEma : tima kaseh..insyallah amin :)

    ReplyDelete
  28. MizzTina : tiru laaa....hihi

    ReplyDelete
  29. Ainraus : hihi thank you..eh bukan pelaut,pelantar di lautan..

    ReplyDelete
  30. kucit : hii thank you..actually mmg baju kawen pun,ssh nak cari baju tunang skang..huuu

    ReplyDelete
  31. buat x tau je la org nk ckp..
    kalau kita buat biasa2 pun ada org kutuk gk
    janji kita puas hati

    ReplyDelete
  32. "susah nak cari photographer bila semua nak balik kampung T_T
    last minit tak jadi balik kampung..haaaaaa legaaaaa"

    aku terasa dgn ayat ni wehhh....

    ReplyDelete
  33. azalia : yes,so true..buat2 xtahu sudahh..hee thanks :)

    ReplyDelete
  34. Osu : terasa hambekkkk =,='

    ReplyDelete
  35. pelamin tip top..

    wany gojes..

    kasut cantik..

    make up lagi cantik..

    oh my! i is jelly melly!

    when my turn? uhuk!

    ReplyDelete
  36. E'in : heee jgn jelly melly..
    next your turn plak okay.. :D
    tungguuuuu...

    ReplyDelete
  37. pinjammm kasuuuttttttt!!!rindu sama sani gile-gile

    ReplyDelete
  38. anis..skype lebly..gegurl46 k..fb lubly darius..blog kene blocked la syg

    ReplyDelete
  39. ha ah, betul tu..walaupun juz tunang, tp still hari bahagia kita kan..mau xbahagia..hehe pape pon, slamat bertunang yer..majlisnye bila pulak? hehe

    ReplyDelete
  40. anis, kasut cunnnn sangat! dress pulak, perggh macam baju yang lalu kat red carpet anugerah tu...meletop abis! anis, anis nikah bile? kak asma nak suggest anis beli dress kat satu butik ni, memang gojes sangat! memang gojes kalo buat nikah/potong kek/outdoor.

    ReplyDelete
  41. congrate anis wah da tunang jeles.hehe suke gile mini pelamin tu meriah kalerful.congrate tau!

    ReplyDelete
  42. Lebly : boleh2,pinjam la..anis pun xpakai sbb berat.haha rendu u jugakk ^_^

    #oh kena blocked ? nnti anis add FB lebly :))

    ReplyDelete
  43. Mizz Erma : kannn...hehe thank you :) insyallah next year :)

    ReplyDelete
  44. akak asma : anis nikah next year,kak linda dulu..eh bagi laaa bagi laa...nak tgk baju cantik,seriusly xda baju yg bekenan lagi skang :)

    ReplyDelete
  45. bella hamzah : hehe thank youuu ^_^

    ReplyDelete
  46. cantik kasut..awok pon cantik

    ReplyDelete
  47. WAHHHH CUTE NYA PELAMIN DAN ANISSWANY ^^ TAHNIAH tAU! sabar2..jap lagi je tawen =P

    ReplyDelete

sapa rasa dia CANTEK komen la sini ^__^